Buat persediaan untuk mencatat kejayaan

Ingin mempelajari semua perkara asas supaya anda boleh berjaya di Pinterest? Di sini anda akan menemui semua petua yang perlu diketahui dan berguna untuk menyimpan kandungan asal atau kandungan daripada laman web anda.

Pin pada masa yang tepat

Simpan ke papan anda semasa waktu puncak—selalunya pada waktu malam dan pada hujung minggu di A.S.

Aktiviti harian yang konsisten adalah lebih baik daripada kesibukan yang berlaku seminggu sekali. Kami mencadangkan agar anda menyimpan 10-12 Pin setiap hari, berbanding 70 Pin seminggu sekali.

Pautkan berbilang Pin ke destinasi yang sama

Tiada masalah jika anda mempunyai berbilang Pin yang membawa ke halaman web yang sama. Malah, ini bermanfaat untuk menyimpan pelbagai imej yang mungkin menarik jenis pengguna Pinterest yang berbeza. Hanya pastikan anda menambah perihalan unik yang khusus untuk setiap Pin—ini akan meningkatkan SEO anda.

Jangan bimbang jika anda ada banyak Pin

Anda tidak akan didenda kerana mempunyai Pin yang banyak! Anda hanya perlu memastikan kandungan anda disusun dengan baik di papan yang berkaitan dan menyimpan idea anda dengan kerap, berbanding menyimpan kesemuanya sekaligus.

Ikuti trend

Orang menggunakan Pinterest untuk merancang kehidupan mereka sebelum musim perayaan, percutian atau acara yang mereka rancang. Gunakan kelebihan ini dan mula menyimpan Pin yang berkaitan dengan trend, musim dan percutian akan datang kira-kira 45 hari lebih awal. Kemudian, teruskan menambah idea pada setiap hari dan kekalkan kekerapan anda.

Kongsi kandungan anda

Dapatkan lebih banyak tumpuan pada Pin anda dengan berkongsi Pin tersebut dengan khalayak anda melalui media sosial, e-mel atau saluran hebahan yang lain. Menarik orang terus ke Pin anda dengan cara ini dapat membina penglibatan dan membantu Pin anda memperoleh momentum.

Namakan papan anda dengan bijak

Ini ialah tiga petua mudah untuk diingati semasa menamakan papan anda: Pastikan nama tersebut adalah khusus dan berkaitan dengan khalayak anda. Elakkan daripada menambah ruang tambahan antara huruf. Serta jangan lupa untuk mengisi kategori papan. Ini membantu orang mencari anda.

Pin pada berbilang papan

Tiada masalah jika anda menyimpan semua Pin anda pada satu papan umum, tetapi anda akan juga perlu menambah Pin tersebut pada papan yang lebih kecil dan lebih khusus. Anda juga boleh menyimpan Pin yang sama pada berbilang papan tanpa sebarang penalti. Penyimpanan pada papan—seperti "Resipi"—boleh memberi anda jangkauan, manakala penambahan Pin anda pada papan yang lebih khusus—seperti "Resipi vegan"—mungkin dapat menarik lebih banyak penglibatan khalayak.

Simpan Pin yang sama untuk menghubungkan papan

Satu Pin boleh berada pada berbilang papan. Hanya simpan Pin anda pada papan, kemudian simpan Pin itu lagi pada beberapa papan lagi. Anda juga boleh menyimpan kandungan daripada papan orang lain ke salah satu papan anda.

Penyimpanan papan ke papan jenis ini menjadikan kandungan anda lebih mudah untuk ditemui. Papan mengumpulkan sambungan ini dari semasa ke semasa, jadi lebih baik anda terus menggunakan papan tunggal dengan sejarah yang lebih panjang berbanding mencipta beberapa papan baharu dengan sejarah yang lebih singkat.

Sentiasa masukkan pautan

Apabila orang mengklik Pin, mereka menjangkakan untuk dibawa ke halaman pendaratan supaya mereka boleh mengetahui lebih lanjut tentang idea anda. Itulah sebabnya Pin yang membawa ke halaman 404 atau mempunyai pautan yang rosak akan dikenakan penalti. Oleh itu, sentiasa masukkan pautan semasa anda mencipta Pin.

Tambah Butang Simpan ke laman web anda

Butang Simpan adalah wajib untuk laman web anda. Butang tersebut meningkatkan penyimpanan sehingga 5x ganda kerana membantu orang menyimpan kandungan anda ke Pinterest dengan lebih mudah, lebih pantas dan lebih intuitif.

Kembangkan pengikut anda

Hebahan dari mulut ke mulut juga memainkan peranan di Pinterest. Penyimpanan daripada orang yang berminat dengan kandungan anda akan menyebabkan kandungan anda turut tersebar!